Należy jedynie wypełnić oświadczenie.
Nie jest konieczne zakładanie oddzielnego konta firmowego.
Należy dodatkowo dostarczyć zaświadczenie z Urzędu Gminy o uzyskanych dochodach za poprzedni zamknięty rok.
W przypadku gdy poręczycielem jest właściciel gospodarstwa rolnego należy dostarczyć zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniom rolniczym I braku zadłużeń z tego wynikających oraz zaświadczenie Urzędu Gminy o dochodzie za poprzedni zamknięty rok. W przypadku gdy dochód wynikający z podzielenia na 12 miesięcy będzie wyższy niż 2000 zł brutto wystarczy jeden poręczyciel.
W celu wydrukowania potwierdzenia nadania numeru regon należy wejść na stronę internetową http://www.stat.gov.pl/regon/ wpisać numer NIP a następnie wydrukować potwierdzenie o nadanym numerze REGON dla swojej firmy.
W momencie rozpoczęcia dzialaności gospodarczej zmienia się status z osoby bezrobotnej na pracujacą i tym samym należy się niezwłocznie wyrejestrować z Urzędu Pracy.
We wpisie do ewidencji należy zawrzeć wszystkie kody PKD, które zostały określone w biznes planie. Istnieje możliwość rozszerzenia o inne kody PKD jedynie w sytuacji gdy dotyczą one profilu działalności opisanego w biznes planie.
Istnieje możliwość zakupu droższego sprzętu (o tych samych parametrach). W takim przypadku podczas rozliczenia traktowane będzie to jako dodatkowy wkład własny.
Jeżeli dany wydatek w harmonogramie rzeczowo-finansowym zostanie zaplanowany np. na listopad to musi on zostać poniesiony w tym miesiącu. Wszeslkie zmiany w harmonogramie muszą być zgłoszone w formie pismenej Fundacji ATUT z wyprzedzeniem.
Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien zostać zaktualizowany w dwóch aspektach:
Przypominamy, iż pierwszy miesiąc działalności w harmonogramie rzeczowo-finansowym jest to miesiąc sierpień a ostatni miesiąc zakupów listopad (3 miesiące od dnia podpisania umowy).
Data rozpoczęcia działalności gospodarczej musi być wcześniejsza niż 29.08.2012 r tj. data podpisania umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej.
Zgodnie z regulaminem projektu § 10 ust 12 "Wszystkie płatności dokonywane w ramach umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej powinny być dokonywane w formie bezgotówkowej z konta przedsiębiorcy przedstawionego w Umowie o dofinansowanie." W związku z powyższym należy dokonywać zakupów tam gdzie za zakupiony towar można płacić kartą lub zapłacić przelewem.
Proszę wpisać nie dotyczy.
Zgodnie z regulaminem projektu § 10 ust 4 pkt b w ramach jednorazowej DOTACJI inwestycyjnej możliwe jest sfinansowanie kosztów prac remontowych i budowlanych maksymalnie do kwoty 4.000 zł w LOKALACH WŁASNYCH. Nie ma ograniczeń kwotowych co do remontu w lokalach wynajmowanych gdyż nie podlega to dofinansowaniu w ramach dotacji. Należy jednak mieć na uwadze, iż wykazany w biznes planie wkład własny podlega rozliczeniu tak jak dotacja i musi być rozliczony w ciagu 3 miesięcy od dnia podpisania umowy dotacji.
Na końcu formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w miejscu Dane osoby upoważnionej do przedstawienia informacji należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer telefonu, aktualną datę i podpisać się we wskazanym miejscu.
Zmiana dotyczy zapisu dotyczącego nieotrzymania pomocy de minimis w roku budżetowym.
Wiersze „numer wniosku” oraz „data i miejsce złożenia wniosku” należy pozostawić puste.
Jeżeli nie będzie Pani płatnikiem VAT, nie może Pani odzyskać podatku od sprzętu zakupionego z dotacji.
W rachunku zysków i strat w wierszu 2.16 amortyzacja należy wpisać koszt amortyzacji. Dodatkowo w harmonogramie rzeczowo-finansowym należy wpisać stawkę amortyzacyjną wkładu własnego.
Zgodnie z ogłoszeniem o konkursie zamkniętym nr 1/DNB3/2012 nabór wniosków prowadzony będzie w terminie 30.07.2012r.-1.08.2012r. w godzinach pracy Fundacji tj. 8:00-15:30 w Biurze Projektu w Ostródzie, przy ul. Kościuszki 2 pok. 202.
W kolumnie „Razem 2013” należy wpisać sumę przychodów oraz kosztów w całym roku 2013 a nie tylko od stycznia do lipca. Do wyliczenia powyższych kwot może posłużyć analiza finansowa, która zawiera przychody i koszty w roku 2013 z podziałem na poszczególne miesiące.
Do wniosku należy dołączyć Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis (zał. 8) lub Oświadczenia o wysokości otrzymanej pomocy de minimis (zał. 9), natomiast formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis jest obowiązkowy dla wszystkich.
Działanośc musi być zarejestrowana i uruchomiona w sierpniu przed podpisaniem umowy. Od dnia podpisania umowy na otrzymanie dotacji macie Państwo 3 miesiące na zrealizowanie inwestycji (zakupów określonych w biznes planie). Zatem jesli umowa zostanie podpisana np. 30.08.2012r. to czas na zrealizowanie zakupów jest do 30.11.2012r.
W dniu 23.07.2012 zostanie ogłoszony konkurs na składanie wniosków o jednorazową dotację inwestycyjną. Znajdą sie tam też wszystkie informacje o wymaganych załącznikach.
W analizie finansowej dla uproszczenia stosujemy stawki brutto.
Planowany termin podpisania umów o dofinansowanie to 29-31.08.2012 w tych dniach konieczne bedzie aby na podpisanie umowy przybył Beneficjent wraz z małżonkiem, Poręczyciel wraz z małżonkiem. Nie ma możliwości notarialnego podpisania poręczenia do 03.08.2012 gdyż w tym czasie nie będa znane wyniki konkursu. W celu potwierdzenia zatrudnienia i wysokości zarobków poręczyciel przedstawia zaświadczenie z zakładu pracy potwierdzajace zatrudnienia i średnie zarobki z ostatnich 3 miesięcy.
Działalność gospodarcza powinna być zarejestrowana po ukazaniu się list rankingowych wniosków o jednorazową dotację inwestycyjną, natomiast termin rozpoczęcia działalności musi być wcześniejszy niż dzień podpisania umowy. Planowany termin podpisania umowy to 29-31.08.2012.
Tak może ulec zmniejszeniu lub podwyższeniu pod warunkiem nie przekroczenia maksymalnej kwoty dofinansowania tj. 40.000 zł
Istnieje możliwość dokonywania uzasadnionych zmian w zaplanowanym budżecie przedsięwzięcia, który został przedstawiony w trakcie rozmów z doradcami na etapie rekrutacji. Należy mieć na uwadze, że wprowadzone zmiany muszą być spójne z planowaną i deklarowaną na etapie rekrutacji wizją działalności gospodarczej.
Dotację można przeznaczyć na wydatki inwestycjne umożliwiające funkcjonowanie przedsiębiorstwa (zgodnie z regulaminem projektu § 10 ust 4). Współmałżonek może pomagać w działalności gospodarczej jednak na etapie rekrutacji i oceny biznes planów brane pod uwagę są jedynie Pani predyspozycje do prowadzenia firmy i pani kwalifikacje zawodowe.
Zmienie uległ jedynie § 10 ust 4 ppkt zakup samochodu powyżej 10.000 zł.
Zgodnie z regulaminem projektu § 7 ust 9 ppkt b PRZESYŁKI DOSTARCZONE KURIEREM BĘDĄ WPISYWANE NA BIEŻĄCO.
W celu potwierdzenia zamieszkania tymaczasowego konieczne jest dostarczenie zaświadczenia z Urzędu.
Osoba, która otrzymała dotację inwestycyjną zobowiązana jest do prowadzenia firmy przez okres 12 miesięcy zgodnie z zatwierdzonym biznes planem. Podjęcie pracy jest możliwe jedynie w przyadku gdy nie będzie to kolidować z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie określonym w biznes planie.
W przypadku stałego adresu zamieszkania wystarczy kserokopia dowodu osobistego, w przypadku tymczasowego adresu zamieszkania zaświadczenie z urzędu.
Ocenie podlega doświadczenie zawodowe oraz nabyte umiejetności zgodne z kierunkiem planowanej działaności gospodarczej.
Zgodnie z ustawą o rachunkowości przez wartości niematerialne i prawne rozumie się nabyte przez jednostkę, zaliczane do aktywów trwałych, prawa majątkowe nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby jednostki, a w szczególności:
a) autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, licencje, koncesje,
b) prawa do wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych oraz zdobniczych,
c) know-how.
Datę pierwszej rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy. Data powinna byc zgodna z wystawionym zaświadczeniem.
Z opisu wynika, że kwalifikuje się Pan do kategorii osób bezrobotnych.
Kwalifikowalnośc zakupu samochodu została określona w § 10 ust. 4 regulaminu projektu.
Status na rynku pracy jest weryfikowany na dzień składania dokumentów rekrutacyjnych i nie może ulec zmianie do dnia podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie.
Nie ma takiej potrzeby. W punkcie II.5 należy wypisać jedynie środki pieniężne.
Tak.
Lokal wynajmowany albo użyczony (w zależności od umowy)
Tak prosze wpisać “nie dotyczy”.
Zalicza się Pan do grupy nieaktywnych zawodowo.
W związku z tym, że w formularzu wyodrębniono kategorię wartości niematerialne i prawne oraz aktywa trwałe w pozycji aktywa trwałe należy ująć wszelkiego rodzaju rzeczowe aktywa trwałe czyli środki trwałe.
W punkcie 9 należy wypisać jakie posiada Kandydat wykształcenie wraz z latami nauki oraz dołaczyć dokument potwierdzający wykształcenie. W punkcie 10 proszę wpisać “nie dotyczy”.
Chodzi tylko i wyłącznie o wnioskodawcę czyli Kandydata do projektu.
Proszę zaznaczyć wszystkie opcje.
Miasto Działdowo nie należy do terenów wiejskich.
Zgodnie z § 10 ust 4 pkt c) regulaminu projektu remont może zostać uznany za kwalifikowlany jedynie w przypadku gdy zostanie przedstawiona dokumntacja potwierdzająca własnośc lokalu na etapie składania biznes planu.
Wymagania dotyczace poręczyciela zostały okreslone w regulaminie projektu § 10 ust 9 pkt d.
Ocena wykształcenia odbywa się jedynie na podstawie załączonych dokumentów potwierdzających zdobycie wykształcenie lub kwalifikacjie uzupełniające.
Brak tych dokumentów nie powoduje odrzucenia wniosku rekrutacyjnego, skutkować będzie przyznaniem niższej punktacji.
Prosze wpisać nie dotyczy lub stwierdzenie nie nadano numeru NIP.
Zgodnie z założeniami przyznawania wsparcia finansowego w ramach Działania 6.2 POKL wsparcie powinno być kierowane wyłącznie do osób, które bez wsparcia EFS nie rozpoczęłyby działaności gospodarczej.
Zgodnie z §7 ust. 27 regulaminu projektu deklaracja podpisywana jest w ciągu 2 dni roboczych następujących po dniu ukazania się na stronie internetowej projektu listy osób zakwalifkowanych do udziału w projekcie.
Nie ma takiej konieczności. Punktowane jest tylko doświadczenie zgodne z kierunkiem planowanej działaności gospodarczej.
Tak. Wykształcenie oceniane jest nawet jak nie jest zgodne z kierunkiem działaności gospodarczej.
Dokumenty rekrytacyjne będą przyjmowane zgdodnie z regulaminem projektu § 7 ust 3 w Biurze projektu przy ul. Kościuszki 2 w Ostródzie.
Kosztorys inwestorski będzie wymagany jako załacznik do biznes planu, który składany bedzie w póżniejszym czasie. Koszt wyceny (kosztorysu) ponosi wnioskodawca i nie może byc zrefundowany w ramach dotacji. Kosztorys powinna wykonać firma mająca do tego uprawnienia.
Niekwalifkowalny jest zakup pojazdu przeznaczonego do transportu drogowego przez podmiot gospodarczy prowadzący działanośc zarobkową w zakresie drogowego transportu towarowego. (rozporządzenie komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 w sprawie stosowania art. 87 I 88 Traktatu do pomocy de minimis).
Szkolenie nie może być pokryte z dotacji. Zgodnie z regulaminem projektu osoba, która planuje założyć jednoosobową działalność gospodarczą wymagjącą odpowiednich kwalifikacji (uprawnień zgodnie z prawodawstem krajowym) powinna posiadać uprawnienia na etapie rekrutacji. Ich brak powoduje odrzucenia kandydata na etapie oceny merytorycznej (§7 ust20 ppkt c).
Należy podać datę zakończenia pracy na część etatu. Przypominam, że osoba będąca na emeryturze może uczestniczyć jako osoba nieaktywna zawodowo jedynie gdy nie ukończyła 64 roku życia.
Oprogramowanie to wartości niematerialne i prawne zatem zgodnie z § 10 ust 4 pkt a) może być sfinansowane z dotacji inwestycyjnej.
Wystarczy podać ogólną kwotę. Wyszczególnienie zakupów będzie konieczne w trakcie spotkania z doradca biznesowym, gdzie podlega ocenie przeznaczenie wydatków.
Zgodnie z § 4 ust 1 Regulaminu Projektu uczestnikiem projektu może być osoba fizyczna, która m. in:
a) zamieszkuje w rozumieniu Kodeksu Cywilnego / jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy
na obszarze realizacji projektu,
b) zamierza zarejestrować działalność gospodarczą na terenie jednego z powiatów wskazanych w
§ 1 ust. 5, zgodną z § 32 ust. 2 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Dz. U. z 2010 r., Nr 239, poz. 1598, z późn. zm.);
Z opisu wynika, iż działaność nie jest wykluczona z dofinansowania, jednak należy sparwdzić czy działalność nie jest wykluczona na podstawie rozporzadzenia o którym mowa w § 5 ust. 2 ppkt a) Regulaminu projektu. Zakres wydatków możliwych do pokrycia z dotacji został opisany w § 10 ust. 4. W ramach dotacji niekwalifikowalne są koszty promocji i reklamy (w tym koszty banerów, szyldów, stron internetowych, ulotek, wizytówek itp.).
Jednym z warunków udziału w projekcie zgodnie z § 4 ust. 1 a) jest zameldowanie na pobyt stały lub czasowy na obszarze realizacji projektu tj. powiatów ostródzkiego, działdowskiego, nowomiejskiego, iławskiego.
Zgodnie z § 7 ust 20 rekrutacja do projektu jest wieloetapowa. Ocena dokonywana jest przez kilka osób tj. doradcę zawodowego pod kątem predyspozycji do prowadzenia firmy, psychologa pod kątem motywacji, predyspozycji i umiejętności do podjęcia działaności gospodarczej, doradcę biznesowego pod kątem realności pomysłu na biznes, perspektyw na rynku, określenia szans i zagrożeń działaności gospodarczej oraz planowanych wydatków. W III etapie komisja ocenia zgodność wykształcenia i doświadczenia zawodowego z kierunkiem planowanej działaności gospodarczej na podstawie przedstawionych dokumentów. W przypadku osób, które zamierzają otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą wymagającą posiadania odpowiednich kwalifikacji (uprawnień do wykonywania zawodu – zgodnie z prawodawstwem krajowym) możliwiających samodzielne prowadzenie działalności, ich brak powoduje odrzucenie kandydata na etapie oceny merytorycznej.
O zakwalifkowaniu do projektu decyduje suma zdobytych punktów na wszystkich etapach rekrutacji.
Zgodnie z § 10 ust 4. ppkt b koszty prac remontowych i budowlanych mogą zostać uznane za kwalifikowane max. do kwoty 4.000 zł. Podstawą uznania wydatków, dotyczących nabycia robót i materiałów budowlanych związanych z budową, rozbudową lub remontem obiektów budowlanych, budowli i lokali własnych – jest przedstawienie prawa własności do lokalu Beneficjenta. Koszt zostanie uznany za kwalifikowalny, gdy zostanie przedstawiona odpowiednia dokumentacja potwierdzająca własność lokalu oraz kosztorys inwestorski na etapie składania wniosku o dotacje i biznes planu.
Zgodnie z § 10 ust 4 ppkt a w ramach jednorazowej dtacji inwestycyjnej możliwe jest sfinansowanie wydatków inwestycyjnych umożliwiających powstanie przedsiębiorstwa w szczególności: zakup wartości niematerialnych i prawnych, sprzętu rozumianego jako środki trwałe oraz pozostałego sprzętu i wyposażenia dla których prowadzona jest ewidencja ilościowa lub ilościowo-wartościowa.
Zgodnie z Regulaminem Projektu § 4 ust 2 ppkt a - osoba bezrobotna znajdująca się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku to osoba bezrobotną (zgodnie z definicją w § 2 ust 5) należąca przynajmniej do jednej z kategorii w wieku 18-24 lata/50-64 lata, długotrwale bezrobotna, niepełnosprawna, z terenów wiejskich.
Zapis w § 7 ust. 4 – jest prawidłowy i przedstawia liczbę wniosków jaka bedzie przyjmowana w danych podkategoriach. W przypadku osób bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo (nienelżące do żadnej podkategorii) będzie to 18 zgłoszeń (12 kobiet i 6 mężczyzn). Zapis w § 4 ust 2 jest prawidłowy i przedstawia dokładny podział liczby osób zakwalifikowanych z podziałem na płeć i grupę. Liczby te odzwierciedlają zapisy wniosku o dofiansowanie.
Projekt „Drogowskaz na biznes 3” skierowany jest jedynie do osób bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo spełniających to kryterium na dzień składania dokumentów rekrutacyjnych i podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie. Osoby przebywających na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym wiąże stosunek pracy zatem mają status na rynku pracy – tzw. osoby pracującej i tym samym nie kwalifikują się do udziału w projekcie.
Zgodnie z definicją osoba w wieku 18-24 lata to osoba, które mają odpowiednio ukończone 18 lata i jednocześnie nie ukończyły 25 lat, na dzień składania dokumentów rekrutacyjnych.
Co do szczegółów rekrutacji zachęcamy do kontaktu z biurem po ukazaniu się regulaminu projektu na stronie projektu.