Informacja na temat kontroli dotacji i wsparcia pomostowego
Wszyscy Beneficjenci, którzy otrzymali wsparcie w postaci dotacji i wsparcia pomostowego oraz złożyli rozliczenie będą skontrolowani w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej i/lub w miejscu przechowywania sprzętów.
O terminie kontroli zostaniecie Państwo indywidualnie poinformowani telefonicznie.
Na kontrolę DOTACJI należy przygotować:
wszystkie zakupione rzeczy z dotacji i wkładu własnego (zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym),
oryginały dokumentów złożonych do rozliczenia (protokoły odbioru, oświadczenia, wyciągi bankowe, umowy – jeśli dotyczy),
w przypadku zakupu samochodu - dowód rejestracyjny, karta pojazdu, ubezpieczenie,
dokumenty źródłowe (faktury, rachunki, umowy). Przypominamy, że dokumenty muszą być opisane zgodnie z informacją zawartą w aktualnościach w dniu 04.09.2012 oraz należy im nadać numery ewidencyjne lub księgowe,
ewidencję środków trwałych i/lub wyposażenia - w przypadku zakupu środków trwałych przedstawić należy ewidencję środków, gdzie znajdują się zaewidencjonowane środki trwałe zakupione z dotacji i/lub wkładu własnego,
dokumenty potwierdzające sprzedaż towaru - w przypadku zakupu środków obrotowych (towaru) i ewentualnego ich braku na etapie kontroli należy przedstawić przychód z tytułu sprzedaży lub w inny sposób uzasadnić ich brak (§5 ust 5 umowy),
sprawdzona zgodność przedstawionych dokumentów do rozliczenia ze stanem faktycznym,
sporządzony protokół z kontroli.
Na kontrolę WYDATKOWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO należy przygotować:
dokumenty potwierdzające wydatkowanie wsparcia pomostowego w wysokości zaplanowanej we wniosku o wsparcie pomostowe,
potwierdzenie zapłaty ZUS za miesiące podlegające kontroli.
W trakcie kontroli WYDATKOWANIA WSPARCIA POMOSTOWEGO zostanie:
sporządzona dokumentacja fotograficzna,
sprawdzona zgodność przedstawionych dokumentów do rozliczenia z rodzajami wydatków przedstawionymi w treści § 12 ust 2 regulaminu projektu, które mogą być finansowe ze wsparcia pomostowego,
w przypadku finansowania wydatków z podpunktu „inne niezbędne do funkcjonowania firmy“ należy uzasadnić zakup wskazując niezbędność zakupu do prowadzenia działalności gospodarczej,
sporządzony protokół z kontroli.
2012-09-27 / wyświetleń - 1710
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.